Palautukset & Hyvitykset

14 Päivän Palautusoikeus

Electrobike tarjoaa asiakkailleen 14 päivän kuluttajasuojanmukaisen palautusoikeuden. Tuotteet voi palauttaa joko matkahuoltoon maksuttomalla asiakaspalautuksella tai suoraan myymälöihin. Electrobike vastaa palautuskustannuksista, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti Matkahuollon kautta. Sinun tulee olla ennakkoon yhteydessä myymälään sähköpostilla ennen palautusta (reklamaatiot@electrobike.fi).

Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja käyttää sitä 14 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Electrobikelta.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi kypärät, polvisuojat, kyynärpääsuojat, kuulokkeet ja pyöräilylasit sekä muut vastaavat tuotteet.

Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettua suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.

Polkupyörät ja isokokoiset tuotteet

Polkupyörien ja isokokoisten tuotteiden palautukset noudetaan sovitusti asiakkaan kotiosoitteesta, tarpeettoman vaivan vähentämiseksi. Ota kirjallisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin sovimme kanssasi palautusprosessista.


Miten toimin takuuasioissa?

Takuuasioissa helpointa on ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme tai poiketa liikkeessämme. Henkilökuntamme kanssa voit sopia sinulle sopivan tavan hoitaa palautus ja takuuseen liittyvät seikat. Mikäli tuote tulee lähettää takaisin, lähetämme luonnollisesti siihen tarvittavan palautusetiketin.

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.

Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme sinut ottamaan yhteyttä suoraan lähimpään Electrobike myymälään, koska tämä nopeuttaa huoltoa ja on näin ollen sinun etusi mukaista.

Huoltoaika-arvio on noin 10-15 arkipäivää. Osa Electrobikessa myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoaika-arvio on noin 10-20 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Electrobike ei ole vastuuss a ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Electrobikelle aiheutuneet kustannukset.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään tai myydään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine.)

Electrobike vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. Lisätietoa saat sähköpostilla osoitteesta: reklamaatiot@electrobike.fi

Electrobiken huolto antaa tarvittaessa lisää ohjeita tuotteen kierrätystä varten, mikäli tälle on tarvetta.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellemme ole toisin ilmoittaneet. Takuun raukeaminen koskee myös sähköpyörien fyysistä-, tai järjestelmien digitaalista (softapuolen) virittämistä, esimerkiksi nopeusrajoitusten ohittamista ohjelmistomuutoksilla tai moottorin viritysosilla.

Tarvitsen apua teknisessä ongelmassa

Teknisissä kysymyksissä saat apua asiakaspalvelumme asiantuntijoilta. Voit soittaa, lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@electrobike.fi tai poiketa liikkeissämme.